Ce a spus Kyros Vassaras despre faza care a declanșat scandalul de la FCSB - Dinamo
Meciul dintre FCSB și Dinamo a fost marcat de o fază controversată, care a stârnit nemulțumirea dinamoviștilor. Roș-albii au reclamat că Siyabonga Ngezana a comis un henț în propriul careu, însă arbitrii din camera VAR nu au intervenit.
Kyros Vassaras, șeful CCA, a venit cu explicații după ce oficialii clubului Dinamo au cerut clarificări. Potrivit acestuia, între arbitrii de pe teren și cei din camera VAR a existat un dialog pe tema fazei, iar Istvan Kovacs, arbitrul partidei, a semnalat că „e posibil să se fi întâmplat ceva neregulamentar”. Cu toate acestea, VAR nu a putut interveni deoarece reluările nu au oferit o imagine clară că mingea a fost jucată cu mâna de Ngezana.
În camera VAR s-au aflat Sorin Costreie și Radu Ghinguleac, însă decizia finală i-a aparținut lui Istvan Kovacs, care a considerat că nu există suficiente dovezi pentru a dicta lovitura de pedeapsă.
”Arbitrul le-a comunicat celor din cabina VAR că s-ar putea să fie o atingere a mâinii cu mingea, dar nu a observat nicio schimbare a direcției ei, înainte ca atacantul să lovească balonul cu capul și, din acest motiv, le-a cerut să verifice acest incident. Din imaginile avute la dispoziție în camera VAR, arbitrul VAR nu a putut stabili în mod evident că mingea a fost atinsă cu mâna / degetele de jucătorul apărător.
Mingea nu își schimbă traiectoria și nici sensul rotirii, aspecte ce sunt urmărite în analizele VAR. Ca urmare a acestei constatări, arbitrul VAR a decis că nu are elementele necesare – o evidență clară a faptului că mingea a fost jucată cu mâna – pentru a interveni. Monitoarele pe care oficialii VAR le au la dispoziție oferă imagini de la camerele de pe teren, dar permit doar o ușoară încetinire a reluării, nu și un super slow-motion, pentru a verifica cadru cu cadru posibila distanță dintre mână și minge.
Echipamentele folosite nu permit o mărire a imaginii fără ca aceasta să fie alterată (imagine pixelată, neclară). În situația în care ar fi existat o atingere evidentă a mingii cu mâna, deci, conform Legilor Jocului, o încălcare a regulii hențului, atunci aceasta ar fi trebuit considerată ca un henț neintenționat și, conform regulamentului, decizia corespunzătoare ar fi o lovitură de pedeapsă fără cartonaș”, a transmis Kyros Vassaras, citat de FRF.ro.

0 Comentarii